24 Kasım 2013 Pazar

Nasıl Turizm Sektöründe Bir İK'cı Oldum?

Öğrenim hayatım boyunca hep meslek değiştirdim. Çocukluğumu saymıyorum bile :D İnsanın hayatındaki en önemli adımlardan biri olan üniversite seçiminde bile ailem beni bu konuda serbest bırakmıştı.Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler bölümünden mezun oldum.Üniversite öğrenimimin 2. senesinde almış olduğum Çeko Bölümü derslerinden aldığım zevkle İnsan Kaynakları alanına olan ilgim arttıkça arttı. 2. senemin yazında kendimi Özdilek ve Adecco'nun önünde ben gönüllü olarak stajyerlik yapmak istiyorum diye kapılarını çalmıştım. Sonuç hüsran oldu çünkü sadece okul tarafından zorunlu stajı öğrenciler ile çalıştıklarını söylediler.
O zamanlar çok üzülmüştüm ancak şimdi onları anlayabiliyorum. Bu zorunlu staj olmaması uygulamasından çok çektim. Sanırım tüm İİBF öğrencilerinin iş hayatına 1-0 yenik başlaşmasının bence önemli sebeplerinden birisi.


Bu arada son sınıf olmanın vermiş olduğu kaygı ile Bende kariyer sitelerinde vakit geçirmeye başlamıştım. Bir gün yenibiriş.com'da başvurmuş olduğum İnsan Kaynakları Memuru ilanıma cevap gelmişti. O kadar heyecanlanmıştım ki anlatamam. Dönüp dönüp ilanı okuyor, sonra bana gönderilen maili okumuştum. Sonra görüşme için davet edildiğim İstanbul'da dünyaca ünlü bir Otel Grubunun Bodrum'daki şubesi için İnsan Kaynakları Memuru pozisyonu için önce Türkçe başlayan daha sonra İngilizce devam eden bir mülakat geçirdim. Hiç unutmuyorum 07. Mayıs 2011 günü beni arayarak benimle çalışmak istedikleri telefonu aldım.



Aslında Bursa'da öğrenim gören bir öğrenci için Kariyer Günlerinde yakından tanıma fırsatı bulduğumuz Tekstil, Sanayi, Otomotiv sektörlerinde faaliyet gösteren birçok firmada çalışma hayalleri kurarken birden tamamen hiç hesapta olmayan Hizmet Sektörünün ortasında buldum kendimi Çok uzun olmasa 2011 Mayıs ayında başlamış olduğum bu mesleğe, şimdilerde İstanbul'da bir başka otel grubunda devam etmekteyim.

Benim İnsan Kaynakları ile tanışmam bu şekilde oldu. Mesleğimde adım adım ilerlerken bakalım neler tecrübe edeceğim, neler yaşayacağım. Hayat sürprizler ile dolu...


Not: İlkokul öğretmenim Münevver Küçük Hocama; Üniversite Hocalarım Prof. Dr. Melek Tüz ve Prof. Dr. Zeyyat Sabuncuoğlu'nun Öğretmenler Gününü kutlayarak onlara teşekkürlerimi bir borç bilirim.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder